Veelgestelde vragen

Service staat bij ons voorop!

Bezorgen

Tarieven van bezorgen

De tarieven voor bezorging van pakketten via DPD zijn:

  • Nederland € 5,45 en franco vanaf € 75,-
  • Toeslag Waddeneilanden 1790 AA t/m 1797 ZZ € 8,15
  • Toeslag Waddeneilanden 8880 AA t/m 8899 ZZ € 15,75
  • België € 9,50
  • Luxemburg € 9,50
  • Overige landen: op aanvraag
  • Tarieven zijn excl. 21% BTW
Bezorgen van mijn bestelling

In Nederland worden bestellingen die voor 16:30 besteld zijn op werkdagen, de volgende werkdag geleverd door DPD. Bestellingen vanuit België worden ook via DPD verstuurd, let op dat hier de aflevering soms een dag langer kan duren. Indien hier vragen over zijn, neem gerust contact met ons op.

 

Als een andere bezorgdatum gewenst is kunt u dit aangeven bij 'opmerkingen' in het winkelmandje.

Bezorging op zaterdag

Het is mogelijk om uw bestelling op zaterdag in ontvangst te nemen

Vermeld 'zaterdaglevering' in opmerkingenveld winkelmandje 

Afwezig bij bezorgen

De bezorgdienst laat een kaart in brievenbus achter, hiermee kunt u een 2e bezorgmoment afstemmen

In verband met diefstalgevoeligheid laten wij géén pakketten onbeheerd achter

Spoedbestelling plaatsen

Uw bestelling wordt in Nederland en België dezelfde dag bezorgd

Er worden extra kosten in rekening gebracht, het bedrag is afhankelijk van de reisafstand

Aanvraag via telefonisch contact +31 (0)113 82 08 19

Verzendkosten backorder

Er worden géén extra kosten in rekening gebracht

Postbus bezorging

Er worden géén pakketten geleverd op postbus adressen

Afhalen in ons magazijn

Maandag t/m vrijdag tussen 09.00 - 17.00 uur

Adres magazijn is Scottweg 19 te Goes

Het is niet mogelijk om met PIN te betalen

Pakket niet ontvangen

Controleer status van de bezorging via uw track & trace, wellicht vindt bezorging later plaats

Controleer uw bestelling, zijn alle gegevens wel juist ingevoerd?

Neem zo snel mogelijk contact met ons op

  • Telefonisch via +31 113 820819
  • E-mail via support@betervoorbereid.nl

Betalingsmogelijkheden

Achteraf betalen via factuur

Alleen mogelijk voor zakelijke klanten

Onze betaaltermijn bedraagt 14 dagen

Er kan een vooruitbetaling (pro-forma factuur) worden gevraagd bij 1e bestelling

Eerste zakelijke bestelling

Orders die online zijn voldaan worden meteen in behandeling genomen

Er kan een vooruitbetaling (pro-forma factuur) worden gevraagd bij achteraf betalen via factuur

Betaalmethoden consumenten

Online betalen via iDEAL, creditcard, Bancontact of PayPal

Contant bij afhalen in magazijn Scottweg 19 te Goes

Online betalingsmogelijkheden
  • iDEAL
  • Bancontact
  • PayPal
  • Creditcard
Betalingstermijn zakelijke klanten

Onze standaard betaaltermijn bedraagt 14 dagen

Afwijkende termijnen alleen na persoonlijk overleg via +31 113 820819

Factuur van uw bestelling

Wij verzenden facturen via e-mail

In het winkelmandje kan een separaat e-mail adres voor facturen worden ingevoerd

Originele factuur is zoekgeraakt

Via invoice@betervoorbereid.nl kunt u een copy factuur opvragen

Controleer uw postvak ongewenste e-mail

Registratie en Login

Bestellen zonder registreren

Het is mogelijk om zonder registratie orders te plaatsen

Registreren zonder te bestellen

Dat is mogelijk, u kunt zich hier registreren

Login gegevens vergeten

In het bestelproces kunt u aangeven dat u de login gegevens bent vergeten, u ontvangt per omgaande een e-mail

Voordeel van registreren

U hoeft niet steeds opnieuw de velden in het winkelmandje in te voeren

U heeft inzicht in de bestelhistorie

Het is éénvoudiger een wederbestelling te plaatsen

Moment van inloggen

U kunt inloggen voor het shoppen en in het winkelmandje

Voor het plaatsen van een wederbestelling moet u eerst inloggen

Bescherming persoonlijke gegevens

Persoonlijke gegevens worden alleen gebruikt om uw order te verwerken

  • Boekhouding > pakbon en factuur > verplicht
  • Login > bestellen en historie > optionele keuze
  • Pakketzegel > externe pakketdienst > verplicht
  • Nieuwsbrief > optionele keuze

Voorraad en Levering

Bestelling wijzigen

Is mogelijk als deze nog niet via de pakketdienst is verzonden

Wijzigingen kunt u doorgeven met vermelding van uw naam en bestelnummer

  • Via e-mail order@betervoorbereid.nl
  • Telefonisch via +31 113 820819
Product is niet op voorraad

Als een product niet uit voorraad leverbaar is nemen we persoonlijk contact met u op, u heeft de volgende keuzes:

  • U wacht tot het product weer leverbaar is, wij maken een backorder aan
  • U annuleert de gehele- of deel van uw bestelling > er vindt een verrekening plaats als u online heeft voldaan
Levering via inkooporder

Het is mogelijk orders te plaatsen via een inkooporder

E-mail uw inkooporder naar order@betervoorbereid.nl

Retourneren

Herroepingsrecht consumenten

Binnen 14 dagen na het plaatsen van uw bestelling

Het bedrag inclusief verzendkosten wordt op uw rekening teruggestort

Neem contact op met onze klantenservice via +31 113 820819 of e-mail order@betervoorbereid.nl

De kosten van retourneren zijn voor rekening van de klant

Schade aan het product die bij het retourneren ontstaat is voor rekening van de klant

Herroepingsrecht bedrijven

Voor bedrijven geldt géén herroepingsrecht.

Het is dus niet mogelijk om zakelijke orders te retourneren.

Uitzonderingen herroepingsrecht

De volgende producten kunnen niet worden geretourneerd:

  • Steriele producten waarvan de verpakking is geopend
  • Producten waarvan het zegel is verbroken, bijvoorbeeld oogspoelingen
  • Maatwerkproducten die volgens specificaties van klant zijn geproduceerd

Als blijkt dat producten zijn gebruikt kan er waardevermindering worden toegepast

Aanmelden van een retour

Een retour kan aangemeld worden via order@betervoorbereid.nl of telefonisch via +31 113 820819

  • Voeg de pakbon toe aan het te retourneren product
  • Na aanmelding maken wij een retourformulier aan
  • U draagt zelf zorg voor retournering van het product
  • Na ontvangst wordt het retour product gecontroleerd op beschadigingen, gebruik enz.
  • De retour wordt administratief verwerkt

Vragen over EHBO koffers

Houdbaarheidsdatum EHBO koffer

De vervaldatum van steriele producten staat op de verpakking of EHBO koffer vermeld. EHBO koffers kunnen producten bevatten met verschillende datums, maar deze kunnen ook allemaal hetzelfde zijn. Dit is per type koffer en fabrikant verschillend. Neem contact met ons op voor de exacte houdbaarheidsdatum van een type EHBO koffer.

Oranje Kruis goedkeuring

De inhoud van een EHBO koffer hoeft wettelijk gezien niet aan de richtlijnen van het Oranje Kruis te voldoen. Het is de keuze van een fabrikant of importeur om deze door het Oranje Kruis te laten certificeren. Een EHBO koffer zonder Oranje Kruis goedkeuring kan dus ook veel meer producten bevatten dan de richtlijn aanbeveelt. De Oranje Kruis sticker waarborgt wel dat aan bepaalde inhoudseisen is voldaan. Het is dus vooral zaak dat u goed kijkt of de inhoud van een EHBO koffer geschikt is voor uw (werk)omgeving.

Beademingsmakser of beademingsdoekje

Een beademingsdoekje wordt door enkele fabrikanten aangeduid als beademingsmasker. Er zijn verschillende opvattingen over wat het nu daadwerkelijk is. Een beademingsdoekje mag beademingsmakser worden genoemd omdat een masker volgens het woordenboek over het gezicht kan worden aangebracht. Een beademingsdoekje voldoet ook aan deze eigenschappen. Wij nemen altijd letterlijk de beschrijving op de verpakking over. Wilt u zekerheid of het een doekje of masker betreft? Neem gerust contact met ons op. Bijna alle ehbo koffers bevatten een beademingsdoekje, ook als de fabrikant beademingsmasker bij de inhoud vermeldt.

Inhoud EHBO koffer

Die vraag wordt vaak gesteld, meer informatie hierover vindt u op onze pagina Inhoud Ehbo Koffer.

Betervoorbereid controleert EHBO koffers

Wij controleren de inhoud van EHBO koffers. U kunt ze afleveren op onze vestiging in Goes, adres Scottweg 19 (industriegebied De Poel II). Wij controleren ook EHBO koffers bij klanten op locatie door heel Nederland. Gecontroleerde koffers worden voorzien van een controlesticker.

AED Kopen?

Doen alle AED's hetzelfde?

Ja, elke AED geeft een schok als er sprake is van een fibrillatie. In beginsel maakt het niet uit welke AED u koopt.

Welke AED past het beste bij mij?

Bij het kiezen van AED adviseren wij u met het volgende rekening te houden:

  • Prijs van het AED apparaat
  • Prijs van de accu en elektroden, deze moeten na een AED inzet vervangen worden
  • Gesproken woord, kan ik de stem goed horen, zijn de instructies duidelijk, taalkeuzes e.d.
  • Visuele ondersteuning, deze varieert van een eenvoudige led tot bewegend video beeld
  • Welke accessoires worden er bijgeleverd, bijvoorbeeld een AED tas, muurbeugel, rescue-set enz.
Kan ik een servicecontract afsluiten?

Ja, dat is mogelijk, maar niet verplicht. Het service level wordt met u besproken en op wens afgestemd

Wordt de levensduur van batterij en elektroden gemonitord?

Ja, wij monitoren dit als een AED bij ons wordt aangeschaft, of door ons onderhouden wordt

Rookmelders

In welke ruimte een rookmelder?

Wij adviseren rookmelders in de volgende ruimten:

  • Veilig vluchten: gang en overloop
  • Vroegtijdig ontdekken van brand: slaapkamer(s) en woonkamer
Waar bevestig ik de rookmelder?

Rookmelders altijd tegen het plafond monteren. Om negatieve beïnvloeding door luchtstromen te voorkomen altijd tenminste op 50 cm afstand van wanden.

Wat is de beste rookmelder?

De beste rookmelder voldoet aan de NEN 2555 eis. Deze rookmelders werken op 230V en hebben een 9V back-up batterij. Door de back-up batterij blijft de rookmelder werken als de netspanning wegvalt.

Hoe werkt een rookmelder?

Een rookmelder detecteert (ziet) rook. Afhankelijk van de plaats en hoeveelheid rookmelders in een ruimte wordt de brand vroegtijdig ontdekt. Voordeel is dat er nog een geringe rookontwikkeling is (veilig vluchten) en de brand bijna altijd nog geblust kan worden (schadebeperking). Een rookmelder ziet geen verschil tussen stoom, sigarettenrook of rook die bij brand vrijkomt. Om die reden kun je in een rookruimte en de keuken beter hittemelders plaatsen, zo voorkom je ongewenst alarm.

Hoe weet ik of de rookmelder werkt?

Rookmelders bevatten een testknop. Als deze wordt ingedrukt gaat het alarm af. Is dit niet het geval is de rookmelder defect, of de batterij leeg. Met de testknop bootst u geen echt rook situatie na, daarom is het beter de rookmelder te testen met testgas voor rookmelders. Wij adviseren elke maand een test uit te voeren.

Heeft een rookmelder onderhoud nodig?

Ja, door stof kan de reactietijd vertraagd worden. Ons advies:

  • elke 4 maanden de buitenzijde schoonmaken met een vochtige doek
  • 1 keer per jaar de melder stofvrij te maken, door de zuigmond van de stofzuiger tegen de openingen te houden, of nog beter Solo A7 detectorreiniger te gebruiken
Maakt een rookmelder mijn woning veiliger?

Ja, u wordt tijdig gewaarschuwd en raakt niet ingesloten door brand
Nee, beter is het om brand te voorkomen door:

  • Pluizenfilter van de wasdroger na elke droogbeurt te reinigen
  • PC kasten tenminste 1 keer per jaar aan de binnenzijde stofvrij te maken
  • Warme lampen op afstand te houden van brandbare voorwerpen
  • Blijf in de keuken tijdens koken, bakken en braden
  • Filters van de afzuigkap vetvrij te houden
  • Verdeeldozen te gebruiken met een maximale belasting van 3500W
Wordt ik 's-nachts wakker van rook?

Nee, het reukorgaan werkt niet als u slaapt. Door vrijkomende koolmonoxide is de kans groot dat u in een diepere slaap komt, bewusteloos raakt en komt te overlijden door koolmonoxide vergiftiging. Een rookmelder redt levens!

U heeft een andere vraag? Die kunt u stellen via onze contactpagina